Hürriyet

23 Ekim 2013 Çarşamba

İnanç Üzerine

''İnanmadığın bir şeyi eleştiremezsin.'' diye de bir şey varmış a dostlar. Şaka bir yana, ben bir Müslüman'ım ama böyle tek dayanağı ''yüce ve kusursuz'' yaratıcı Allah olan fikirler yüzünden, iyice soğudum gerçekten bu dinden. Dinde -bence- sorun yok, inancım beni bağlar ama gerçekten çağ dışı yorumların bir çoğu, İslamiyet'i savunan insanlar tarafından yapılıyor maalesef. Geniş düşünmeye çalışın biraz ya, zor mu geliyor düşünmek? belki de bunun sebebi şu fikir iyice yerleştirildiği içindir, bilinçaltlarına: ''her şey kitapta yazıyor''. evet, buradan hareketle başlıyor zaten birçok yobazlık, cevap yazdığım mesaj da dahil olmak üzere. Tamam, kitabı gene oku, kendince iyiye yormaya çalış ama okumayanı, okuyup da inanmayanı, ''bence şöyle'' diyeni de -bir zahmet- hoş karşıla. Bugün körü körüne savunuyorsun, belki yarın sen de ''bir dakika lan.'' deyip fikrini değiştireceksin. Sonuçta bu da bir olasılık. Her türlü fikir, insan kaynaklıdır ve ucu bir şekilde insana değer. Bu yüzden dikkat edin, ucu bir gün -ters bir şekilde- size değmesin.''

Bu cevabı, aşağıdaki fotoğrafa ve yazıya bakıp da ''Sen Allah'a inanıyor musun, inanmıyor musun? Eğer inanıyorsan, O'nun kudretini ve seni cehennemde sonsuza kadar yakacağını biliyorsundur. Göz göre göre bu hatayı neden yapıyorsun? Eğer inanmıyorsan, inanmadığın bir şeyi nasıl bu kadar eleştirebiliyorsun? Bu mantıklı bir şey mi? Bence bu tamamen saçmalık. Göz göre göre neden bu mantık hatasına düşüyorsun?'' diyen bir arkadaşıma ithafen yazmıştım. Burada paylaşmayı uygun gördüm.


İyi günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder